Vaderdag

Ik zal ongetwijfeld op de lagere school voor Vaderdag (en Moederdag) elk jaar iets hebben gemaakt, dat kan ik me niet herinneren. Maar verder vonden wij het maar commerciële onzindagen. Niks speciaals aan. Even op de koffie komen of, in mijn geval omdat ik iets verder weg woon, even bellen, dat was het wel.
Volgende maand 10 jaar geleden overleed pa. Als ik bij moeke ben, zit ik nog wel eens op zijn kantoortje even een sigaartje te roken. En een beetje voor me uit te mijmeren.
Alles staat er nog zoals hij het achterliet. Zijn computer, zijn boeken, zijn postzegelverzameling, zijn pruldingetjes en de tekeningen die de kinderen van mijn zussen toen hebben gemaakt.
Hem kennende heeft hij de tekeningen van ons, zijn kinderen, ergens op zolder bewaard want iets weggooien deed hij niet. De sentimentele stiekemerd. 😄

Ik ga straks, voor het werk aan, even bij mijn jongens langs. Eens zien wat voor iets ze dit jaar voor mij hebben gemaakt.
En ook ik bewaar deze ‘iets’ allemaal. Want iets weggooien, dat doe ik niet.
Goh, ben ik toch ook diep van binnen stiekem een sentimentelerd aan het worden. 😉

Een fijne Vaderdag voor een ieder.

5 thoughts on “Vaderdag

  1. Rob Alberts schreef:

    Grote mond, klein hartje ……..

    Like

  2. Mack schreef:

    We Vaderdagen!

    Like

Geef een reactie

