M©nus

Ik zat vandeweek weer eens aan tafel met dè keizer van de woordgrap; hilaman zoals ik hem noem. En het was weer raak hoor! Tot het vermoeiende toe eigenlijk. Maar goed, slap lullen en dij kletsen, da’s toch een beetje mijn middle name, niewaar?
Op een gegeven moment kwam er een gloednieuwe Porsche Cayenne inparkeren. “Mooi auto”, zei ik. “Jazeker”, zei hilaman. “Maar er zit wel een gepeperde prijs aan”.
“Nou, ik denk wel een tonnetje”, antwoordde ik. Hij bleef me glazig aankijken. “Cayenne – Peper?????”, zei hij met een vragende blik…………………….. Zucht…………..

We kregen het over auto’s. Moderne auto’s. Dat ze allemaal fantastisch zijn en fantastisch rijden enzo bla bla bla boeiuh.
En ik herinnerde me ineens dat ik me zo’n 5 jaar geleden afvroeg waarom er eigenlijk geen WIFI in een auto zat. (“Geen WIFI en ook geen WIJFIE”, grolde hilaman. Hij vond ‘m zelf wèl leuk.) En kijk tegenwoordig eens? Standaard WIFI in auto’s.
Ik heb me in de beginperiode van de mobiele telefoon ook al afgevraagd waarom er geen spiegeltje achterop zit. Reuze handig voor opmakende vrouwen. En kijk tegenwoordig eens? Een camera voor beide zijden.
Of scheuren in je spijkerbroek. Of lopen op Adidas Superstar.
Zucht, ik ben al een hele sloot geld misgelopen omdat ik er geen © patent op legde.
Hilaman was wèl onder ingedrukt van mijn creativiteit. Ik creativiteerde (<— zelf verzonnen woord) daarom verder.

Waarom zit het middenconsole tussen de 2 voorstoelen in een auto? En moet je voorover en naar rechts komen om de boel te bedienen? Gevaarlijk!
Een console in het midden van het stuur. En die dan zo gefabriceerd dat het stuur kan draaien maar de rest blijft recht zitten. Zodat je altijd de ogen op het stuur/de weg hebt gericht. Hoe briljant is dat? (mocht dit al bestaan, mea vulva. Mooi klut maar ja, ik zit ook niet zo in het moderne auto wereldje).

Maar dit alles is nootjes bij mijn grote slag. En dit is een bedenksel waar ik een hele grote © bij zet. Graag (nog) niet verder vertellen maar dit wordt mijn goudmijn. Zit je er klaar voor?
Een geïntegreerde uitlaat onder de auto. De FOMU© (flikker op met uitlaten).
Waarom zit er een losse uitlaat onder een auto? En waarom bestaat deze uit 3 (?) onderdelen? En waarom betaal je je blauw als zo’n ding stuk gaat? OPLICHTING! Dat zeg ik.
Waarom maken ze niet een bodem voor een auto van sterk en hete lucht geleidend materiaal en flanzen ze de uitlaat er niet gewoon in qua vorm? Met aan beide kanten onder de dorpel een opening van een centimeter of 2 over de gehele deurkant voor het uit laten van de hete lucht…………………..
Verder weid ik er nog niet teveel over uit maar ik kan wel vertellen dat de USB-stick met daarop het concept ergens veilig in een bankkluis ligt en dat ik de sleutel in mijn lijf, op een plek waar heul weinig zonlicht komt, heb verstopt.

Ja, denk daar maar eens over na. Briljant hè?
Ik ga er gauw even patent op leggen.
Maar nu ga ik eerst even douchen, heb een gezellig avondje gepland.

We ©’en!

6 thoughts on “M©nus

  1. Rob Alberts schreef:

    Tja, alles op vier wielen rijdt aan mij voorbij.

    Ik wens jou eerder een leuk lief dan de jackpot.

    Vriendelijke groet,

    Like

  2. Rob Alberts schreef:

    Aj, jij zoekt golddiggers.
    Ik dacht dat jij gaat voor de liefde.

    Vergissende groet,

    Like

Geef een reactie

