Stem!

stemformulierZo! Nog 2 weken en dan mogen we weer. Eindelijk, zeg ik.
Want man man man, wat een zooi hebben ze er van gemaakt. Nederland is meer verdeeld dan ooit tevoren. De ene wil dit, de ander wil precies het tegenovergestelde. De ander doet dit, de ene doet precies het tegenovergestelde. Het ene deel moet dit, het andere deel moet precies het tegenovergestelde.
Man man man……………..zucht.
Wat is het dan toch een verademing dat er in deze roerige tijden iemand is die rustig, beheerst en duidelijk een stemadvies geeft. MOI! ☝🏼

Laat ik trouwens eerst even beginnen met de zwevende kiezers. De lui die nog niet weten op wie ze zullen gaan stemmen. Nou, daar kan ik duidelijk over zijn. Bij hen moeten ze het stemrecht afnemen. Punt.  Als je nu nog niet weet wat het beste voor je is, snap je er geen jota van. Ik bedoel, een beetje iemand die de politiek volgt weet hoe de klepel in de soep hangt.
En oja, luitjes die de politiek enkel volgen dat door de publieke zenders aangeboden wordt, onthoudt dat er enkele partijen zijn die flink willen korten op deze zenders (belastinggeld!). Just saying.

Goed, wie kunnen we bij voorbaat al van de stemlijst schrappen? Alle partijen die andere partijen uitsluiten. (VVD – PVDA – CDA – D66 – GroenLinks – SP). Die hebben de demos en de krateo in democratie niet begrepen. Wij bepalen wie de grootste wordt en mocht deze niet aan 76 zetels komen dan tellen ze de nummer 2 (en eventueel 3 en 4) er bij op en zij gaan maar samenwerken. Linksom of rechtsom. Punt.

Ook de partijen met een religieus karakter (CDA – SGP – ChristenUnie – Denk). Die kun je ook vergeten. Religie is een persoonlijk iets, dat moet niet in de openbaarheid. En zeker niet in de politiek. Punt.

Dan natuurlijk de partijen met een mening als een windvaan (50PLUS en had ik al D66 gezegd?). Die met alle winden meewaaien. Die van alles en nog wat beloven en beweren maar zodra het erop aankomt als een blad aan een boom omdraaien. Heb je niets aan, onbetrouwbare lui. Punt.

En als je de onbetekende partijtjes zoals de Partij voor de Dieren, VNL, Nieuwe wegen, Vrijzinnige partij of nieuwelingen met onder andere Ondernemerspartij (Hero ‘ wachtgeld’ Brinkman) en Art1kel (Sylvana ‘u bent racist want blank’ Simons) ook gewoon links laat liggen, dan is er niet zo gek veel meer over om te kiezen en is stemmen ineens heel simpel.

Punt.

Ik ga ervan uit dat je de juiste keuze maakt en laten we in godsnaam Nederland weer het Nederland van ooit maken! Klein tipje nog; kijk eens verder dan de nummer 1 op de lijst (PVV, nummer 6πŸ˜‰)

We stem’ en!

ps. Mijn stem gaat naar Theo Hiddema, Forum voor Democratie, lijst 16

6 thoughts on “Stem!

  1. Rob Alberts schreef:

    Ik stem altijd op mijn eigen partij.
    Van de kieslijst kies ik dan een vrouw die ik ooit heb ontmoet.

    Ik hoop dat er vooral door zo veel mogelijk mensen wordt gestemd.

    Democratische groet,

    Like

  2. Mack schreef:

    Theo Hiddema is wel een favoriet van mij. Ik wist niet eens dat hij meedeed? Het is dat ik al beslist heb, maar anders….

    Like

  3. Monique schreef:

    Het stembureau is gevonden, volgende stap is mijn stemkaart ergens ophalen en dan de partij. Leek me een goede volgorde!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

