Vier dagen

IMG_1738Het heeft me daar toch zeker een dikke maand geduurd maar eindelijk zijn ze er weer. Mijn jochies. Ja, natuurlijk heb ik ze na hun vakantie met mama wel regelmatig gezien maar dat ze ècht onder mijn gedreven gezag waren was voor het laatst op 2 augustus. Da’s best wel een tijd eigenlijk.
En ik heb ze ook gemist, daar ben ik heus niet te macho voor. Voor de rest wel hoor maar om dit toe te geven, neuj geen probleem. Er is gewoon meer leven in de brouwerij dan dat ik hier alleen ben. Maar dat is ook best duhuu. Ik vind het leuk en fijn als ze bij mij zijn. En zij vinden het ook leuk en fijn als ze bij mij zijn. Bij mag veul en moet weinig. Hier hebben we duidelijke afspraken over gemaakt. Ik moet maar één keer iets zeggen bijvoorbeeld. Niet drie keer. Jas aan, schoenen uit, naar bed, nu stoppen.
Het werkt meestal perfect, het is meestal een gezellige bende bij ons. En tuurlijk valt er dan wel eens een tiet, kontgat of mafkees maar hé, het zijn jongens. Sterker nog, het zijn mijn jongens. Ik moet er meestal wel om lachen. Ik vind het heerlijk als Sam een slappe lach heeft als ik loop te mopperen. En ik vind het hilarisch als Teun Grunnings gaat proat’n.
Jammer eigenlijk dat het maar 4 dagen in de maand zijn.

VIER DAGEN IN DE MAAND??!! hoor ik je denken. Ja, 4 dagen in de maand.
Het viel mij de afgelopen jaren ook niet zo op, om eerlijk te zijn. Tot ik laatst een maandelijkse aftelkalender naar volgend jaar 9 juni (Nederland – Luxemburg) maakte. De dagen dat ze bij mij zijn heb ik blauw gemaakt en dan valt het ineens heel erg op dat het inderdaad maar 4 dagen zijn.

Zucht, was ik maar financieel onafhankelijk. Dan konden ze wat vaker bij me zijn.
Gelukkig hoef ik nog maar 173 jaar te werken om dat te bereiken!

Geef een reactie

