Fisten

Fist

Fisten, ik vind dat geweldig! Er moet meer gefist worden, dat zeg ik!
En dan vooral vrouwelijk fisten. Mannelijk fisten is ook oké hoor, begrijp me niet verkeerd, maar vrouwen die fisten, dat kan toch meer op mijn enthousiasme rekenen.
Nee, dees anekdoot heeft niets met mijn laatste date te maken want die kan ik zelf al haast niet heugen. Sterker nog, ik denk zelfs dat het woordje ‘seks’ of een verbastering ervan niet eens voor zal komen in dit stukkie. Ja, net maar dat was ook de enige keer.
En nee, dees anekdoot heeft ook niets met het BudSpenceren van de jongens te maken want zij zijn nog lekker met mama op vakantie.
Dit gaat over de Nederlandse sportvrouwen die momenteel in Rio zijn en mij aan de buis doen kluisteren. Zo zag ik gisteren onze handbaldames tegen (de kerels van?) Frankrijk. En ondanks dat ze verloren hebben, heb ik genoten. Wat? Ik heb geweldige noten! Die uitbarstingen en dubbele fisten van Tess Wester nadat ze een redding maakte, fan-tas-tisch! Of die gebalde fist van Loïs Abbingh of Nycke Groot na een doelpunt. Prachtig! En die Johan Cruyff-juich (met 2 armen en fisten in de lucht) van Ailly Luciano. Kippenvel!

Daarna zag ik onze volleybaldames tegen China excelleren. Wij, elfde van de wereld, tegen de nummer drie van de wereld. In 5 sets versloegen we ze en een hoofdrol was weggelegd voor Lonneke Sloetjes en Celeste Plak. Eerstgenoemde scoorde belangrijke punten maar moet nog wel een beetje werken aan haar fisten. Eerlijk is eerlijk. Maar Celeste mensen, wat kan zij prachtig uitbundig fisten! Ik werd er emotioneel van.

Vanmiddag om 17.30 uur komt de Nederlandse opperfister in actie, Maartje Paumen. Niemand kan mooier fisten dan Maartje!
Ik hoop dat ze er dit toernooi weer flink wat (straf)ballen in ragt. Want er is weinig sexier (nou vooruit, nog eentje) dan een fistende Maartje.

 We fist’en!

3 thoughts on “Fisten

  1. Mack schreef:

    Ik gok op een laagterecord medailles voor de Nederlandse afvaardiging deze keer.

    Like

  2. von Bloghausen schreef:

    Welnee joh. Nummer 1 is net binnen.

    Like

    • Moon schreef:

      A o Newtonovi. Takhle jasně a rychle se může rozhodnout jen člověk, který nezná nikoho jiného. Tohle značí tak maximálně o ignoranci mluvčího, než o Newtonově dosaoolnkti.

      Like

Geef een reactie

