De laatste

13781933_1222768861089989_2580541118318111912_nEn zo zijn we alweer toegekomen aan de laatste dag van mijn vakantie met de jongens. Morgen in de loop van de ochtend breng ik ze weer naar mama en dan gaat zij met ze op pad. Ideaal, gescheiden ouders!
Tja, wat was het dit jaar voor vakantie? Wil je het eerlijke of aardige verhaal? Weet je wat, ik doe ze beide. De geoefende lezer hier weet dat ik in voorgaande jaren nog niet echt klaar was om alleen met Sam en Teun vakantie te vieren. En zocht ik mijn toevlucht in assistentiehulp van moeke in het prachtige, pittoreske Groningen. En dat was dit jaar niet anders.

Maar toch was het anders. Natuurlijk zijn de jongens weer een jaartje ouder (lees volwassener) en zijn we samen weer een jaartje wijzer (lees volwassener) maar dat is het niet. Ze zijn wat meer zelfredzaam en dat scheelt een slok op een borrel. Tel daarbij op dat ik hun taal spreek (en zij soms de mijne 😁, nog even snel afleren!), ik eigenlijk stiekem een volwassen kind ben (we Bud Spenceren wat af), het weer zat mee en ik gewoon relaxed ben. En natuurlijk helpt het dat moeke op de achtergrond voor het eten en de was zorgt maar de uitjes deden we voornamelijk met ons drietjes. Moeke had na het eerste uitje een week nodig om bij te komen en dat vond ik ook wel logisch. Ze is immers ook geen 16 meer.

Ik had de jongens gevraagd wat ze allemaal wilden doen.
Finding Dory zien. ✔️
Ice age 5 zien. ✔️
Zwemmen. ✔️ (4 keer)
Pretpark. ✔️ (2 keer)
Varen. ✔️
Fietsen. ✔️
Bowlen. ✔️ (bedankt voor de heule leuke middag, J en O!👊🏼)
IJsjes eten. ✔️
Voetballen. ✔️ (veel, heel veel!)

Nee, lieve lezer, ik heb een heerlijke vakantie met mijn jongens (en moeke) gehad. En het mooiste is, ik heb na morgen nog 4 dagen helemaal voor mezelf. Het ziet er sterk naar uit dat ik aanstaande woensdag relaxed en uitgerust op m’n werk verschijn. Nah, het moet niet gekker worden!
Vandaag de afsluitdag. Het zonnetje schijnt. Ik denk dat we er voor de laatste keer een geweldige dag van gaan maken.

We vakantie’en!

4 thoughts on “De laatste

  1. Rob Alberts schreef:

    Heb je ook nog leuke vrouwen ontmoet?

    Zonnige groet,

    Like

  2. readmarga schreef:

    Menig gescheiden vader kan een voorbeeld nemen aan hoe jij het vaderschap en deze vakantie hebt ingevuld.

    Ongekend trots op je.. 💖

    Like

Geef een reactie

