God bestaat niet

img_0742Ik kreeg gisteren een mail van school in de box. Ik kan mijn zoon uit groep 5 opgeven voor godsdienst en geloofsovertuigingslessen. Drie mogelijkheden werden me aangeboden; GVO (protestants-christelijk), HVO (humanistisch) of gewoon niet en in de klas blijven. Ik whapte voormaligje dat onze zoons gezellig in de klas bleven, toch? Ze reageerde dat Sam al de lessen HVO volgde.
Oh.

OH?

Ik heb het niet zo op die religie onzin. God bestaat niet. Punt.
Kijk, iedereen mag geloven wat ie wil hoor, heb ik geen enkele moeite mee. Ieder z’n hobby. Maar houd het lekker voor jezelf. En dring het niet bij anderen op. EN VERKONDIG HET AL HELEMAAL NIET ALS ABSOLUTE WAARHEID! Het is jouw waarheid, niet dè waarheid.
En daar ben ik dus bang voor bij die jonge kinderen. Dat de relidocenten hun fabeltje als de enige echte waarheid bij die kinderen in hun koppies praten. En dan moet ik maar, als vader, weer zien om mijn kinderen ‘in het reine’ te krijgen zeker?
Ik ben meer een wetenschapper. Dat wil zeggen dat ik meer op de wetenschap vertrouw. We komen uit zee en zijn doorgeëvolueerd naar wat we nu zijn. En daar is geen god aan te pas gekomen. Dat is mijn waarheid, zo denk ik erover.
En dring ik dat bij anderen op? Neen.
Zie je, zo kan het dus ook.

Ik begrijp ook niet dat mensen überhaupt geloven dat een vadsige vent met wit haar en dito baard op een wolk zit en alles ziet. Of dat hij ooit alles gemaakt heeft. Dat kan toch helemaal niet?! Je flikkert toch op een gegeven moment door die wolk heen? En waar issie als het onbewolkt is dan? Nou?
Nee lieve lezer, die hobby moeten ze lekker uit de openbaarheid halen, achter de voordeur houden en niet opdringen aan anderen. God bestaat niet.

Tenzij ik maandag die 14,6 miljoen van de staatsloterij op mijn rekening heb staan. Dan keer ik als een blad en ook 480 graden om. Dan ❤️💛💚💙💜💘💋 ik god helemaal de moeder! Ik ga zondag de hele dag bidden dat ik eindelijk eens een keer iets win. Kan het namelijk en eigenlijk wel gebruiken.

We godsdienst’ en!

Oja, en dat plaatje bij dees anekdoot; Goddelijke decolleté, hè? 😉😍

4 thoughts on “God bestaat niet

  1. Rob Alberts schreef:

    Dus we noemen jou en je zoon voortaan Humanist.

    Vrolijke groet,

    Like

  2. Mack schreef:

    Zo’n decolleté is voor mij een aanwijzing dat God wel bestaat.

    Like

Geef een reactie

