Blauw

nay-blueDe nationale luchthavens, de 4 grote stations en enkele grensstations worden extra bewaakt. Het dreigingsniveau is op deze plekken verhoogd. Lees ik in her en der.
Prima, zo hoort het ook.

Maar de rest van Nederland dan? Pretparken? Winkelstraten? Supermarkten? Schoolpleinen? Is dat nog gewoon substantieel? Qua dreigingsniveau?
En hoe substantieel is substantieel? En wat is substantieel eigenlijk? Volgens mij betekent het gewoon “Mensen, wij hebben ook geen fukking idee maar blijf vooral je ding doen.”
Weet je, die NCTV kan het allemaal mooi brengen. En onze Min-Pres ook. Ja, natuurlijk is het een laffe daad. En natuurlijk is het een aanslag op onze vrijheden. Kom eens met iets nieuws, Mark. Je plaat loopt vast. Zeg nu eindelijk eens het hoge woord!

Ik heb weinig vertrouwen (meer) in de veiligheidsdiensten. Hoe vaak lees je wel niet dat de daders ‘bekenden’ waren van de veiligheidsdiensten? Dat de daders in het vizier van de veiligheidsdiensten waren? Wat heb ik daar aan? Wat koop ik daar voor? Als ik grof betaald word om iemand 24/7 in de gaten te houden, dan raak ik hem niet kwijt en weet ik tot op de seconde wat hij allemaal uitvreet.
Dus.
En nu zijn er weer tientallen onschuldige mensen de dood in gejaagd door een stel ‘bekenden’ van de veiligheidsdiensten (Al moet dat nog wel bevestigd worden, as I typ).
Luister, wij vertrouwen op jullie om ons te beschermen. HET IS JULLIE WERK! En dan mogen jullie wel de ene na de andere aanslag hebben voorkomen (waar zijn de bewijzen daarvan trouwens?), jullie falen mij in elk geval iets te vaak. Met telkens teveel onschuldige slachtoffers.

Het probleem met radicalisering is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk op te lossen: Meer blauw op straat.
Meer blauw op pretparken. Meer blauw in winkelstraten. Meer blauw in supermarkten. En meer blauw op schoolpleinen.
Niet dat je nu om de meter een agent tegen het lijf moet lopen maar beste agenten;
LAAT JE WAT MEER OP STRAAT ZIEN!
(het zal trouwens ook avelinks werken t.o.v. de tasjesroven, de winkeldiefstallen, de woningovervallen, de liquidaties! Om maar wat zijstraten te noemen.)

We blauw’en!

Geef een reactie

