Klootjesvolk

Stock market

*tring tring*

Met Klootjesvolk.

Goedemiddag meneer Klootjesvolk, u spreekt met Geldberg van het pensioenfonds. Van harte gefeliciteerd met het bereiken van uw pensioengerechtigde leeftijd! Dat is me daar even goed nieuws zeg!

Ja, dank u wel. Ik heb er erg naar uitgekeken, kan ik u zeggen.

Nou, dat kan ik me voorstellen na 42 jaar.

Inderdaad. Elke dag vroeg opstaan om naar m’n werk te gaan is nu verleden tijd.

Precies, dat hoeft nu niet meer. Heeft u al plannen gemaakt voor al die vrije tijd? Hahaha.

Jazeker wel! Ik heb een leuk reisje met mijn vrouw gepland. En met de kinderen en kleinkinderen gaan we natuurlijk ook leuke dingen doen. En ze af en toe wat geld toestoppen natuurlijk. Ze hebben het tegenwoordig ook niet gemakkelijk, zoals iedereen.

Oh, geweldig, wat leuk zeg! Nee, wat u zegt, het zijn lastige tijden tegenwoordig, financieel gezien.

Precies. Gelukkig heb ik de boel op het droge en hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Nou? Daar bel ik u juist voor. Uhm, hoe zal ik het brengen? Het geld dat u al die jaren bij ons in beheer hebt gedaan, is eeeehm ja, weg. Haha.

Wat bedoelt u, het is weg?

Nou, daar is niet veel meer van over. Uw pensioengeld, bedoel ik.

En waar is dat geld dan?

Tja, dat hebben we her en der belegd en, naar nu blijkt, hebben we verkeerd gegokt en zijn we dat geld kwijt. Haha, de speculeerwereld hè? De ene keer maak je winst, de andere keer verlies je. Hahahaha.

Dus u gokt met andermans geld en als het verkeerd gaat, kunnen we fluiten naar dat geld?

Ja, zo zou u het kunnen zeggen.

En dat kan allemaal zomaar?

Ja hoor, het gebeurt heel vaak.

En niemand die er vraagtekens bij zet?

Nee, niemand die er iets van zegt. Dat is me wat, toch? Hahahahaha.

Dus in plaats van een deel van mijn loon bij u onder te brengen had ik het net zo goed zelf opzij kunnen leggen?

Ja, dan had u nu een aardig appeltje voor de dorst gehad! Hahahahahahahahaha.

Oh, oké. Nou ja, dan moet ik even zien hoe ik het ga doen. Denk dat ik m’n huis maar moet verkopen dan.

Ja, dat lijkt me verstandig. Ik hoop dat u er nog een aardig bedrag voor krijgt gezien de huidige huizenmarkt. Zeg, het was me aangenaam u gesproken te hebben maar ik ga u hangen. Ik moet nog 500 van deze telefoontjes plegen. Fijne dag verder, meneer Klootjesvolk!

Dag, meneer Geldberg.

*klik*

2 thoughts on “Klootjesvolk

  1. Rob Alberts schreef:

    “500 van deze telefoontjes plegen”
    We wonen in Nederland met bijna 17 miljoen mensen ……

    De pensioengerechtigde leeftijd verdwijnt met het ouder worden ook steeds meer in de toekomst.
    Of ik het bij leven nog mag meemaken, pensioeneerd worden en pensioen ontvangen? Ik betwijfel het steeds meer!

    Bezorgde groet,

    Like

  2. von Bloghausen schreef:

    Ik zeg, tijd voor revolutie!!!!

    Like

Geef een reactie

