Reünie

  Over een week of 8 is het dan eindelijk zover, reünie time! Dan is het namelijk precies 10 jaar geleden dat we geschiedenis schreven in ons prachtige deurp.

In 1997 voetbalde voormaligje bij de plaatselijke club in een team dat er werkelijk geen hout van kon. Uitslagen van 15-0 waren geen uitzondering. Maar de meiden hadden er plezier in. Dat telde. Op een gure herfstzaterdag ging ik als toeschouwer mee. De trainer was even daarvoor opgestapt, het werd weer een afslachting. Na de wedstrijd besloot ik de vrijgekomen vacature op te vullen. Dat was het begin van een succesverhaal. Vandaar dat ik het hier ook plemp. Waarom zou ik hier een complete mislukking anekdoten immers?

Elke dinsdag en zaterdag ging ik met de meiden aan de slag. Het niveau ging beetje bij beetje en stukkie voor stukkie omhoog. De grote nederlagen werden minder en minder, de resultaten beter en beter. Tel hierbij op dat de toernooien en de feestjes errug gezellig waren. Kortom, we hadden plezier.

In seizoen 2003/2004 werden we 4e in de 4e klasse. Met door mijzelf opgeleide meiden. Ik vond dat een fantastisch resultaat. We vierden deze prestatie met een heus gala waar ik, als presentator, de gouden, zilveren en bronzen pump (oude schoenen van moeke had ik goud, zilver en brons gespoten. Hahahaha😂😂) uit mocht reiken aan de, door het team gekozen, sterspeelsters. Het seizoen erna deden we het nóg beter en eindigden we als 2e. Ik heb weken met een arrogante kop (die heb ik standaard, dat scheelt) op het sportpark rondgelopen.
Het succes (en vooral de gezelligheid van het team) trok de aandacht in de regio en er dienden zich enkele aanwinsten aan. We splitsten de inmiddels flinke groep voetbalsters in 2 teams en schreven ons in voor de 4e klasse (2e) en de 3e klassen (1e). Ik nam de coaching van het eerste voor mijn rekening. We trainden 2x in de week en dat wierp vruchten af. We waren onverslaanbaar. Sterker nog, we wonnen dat seizoen alles. Met als resultaat dat een damesteam voor het eerst in de geschiedenis van de club kampioen werd. En dit was op zaterdag 15 april 2006. Ik riep deze datum uit tot nationale feestdag in ons deurp.

Vorig jaar bestond de club weet ik hoeveel jaar en werd er een heus jubileumboek uitgegeven. MET GEEN WOORD WERD ER GEREPT OVER DIT UNIEKE RESULTAAT! 😳

Keek ik ervan op? Nee, eigenlijk niet. We hebben het al die jaren alleen moeten doen. Zonder enige vorm van steun van club en bestuur. Tssssss, waardeloze wanna be top amateurclub.

Nog een week of 8 en dan is het alweer 10 jaar geleden. De tijd vliegt. Ben benieuwd wat ‘mijn’ dames voor me in petto hebben. Ik ben tenslotte op een bepaald moment Dè belangrijkste man in hun leven geweest. En eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd wat er nu 10 jaar later van ze geworden is. Of heb ik jullie nu op een idee gebracht? 😄😄

We reünie’en!

6 thoughts on “Reünie

  1. Rob Alberts schreef:

    Welk pak trek je aan?

    Vrolijke groet,

    Like

  2. Dhyan schreef:

    Je hebt nu tijd genoeg gehad om daarover na te denken.

    Like

  3. Rob Alberts schreef:

    Voordat je verder blogt stel; ik voor dat je eerst mijn vraag beantwoordt.

    Afwachtende groet,

    Like

Geef een reactie

