5 jaar geleden

12309235_1069493453084198_1337207819_nMorgen 5 jaar geleden zouden we met Teun naar het ziekenhuis gaan om aan zijn ingegroeide teennageltje geholpen te worden. Vandaag 5 jaar geleden kregen we een telefoontje van het desbetreffende ziekenhuis.
Ik heb er toen een anekdoot over geschreven, mooi moment om ‘m hier nogmaals te delen. Dacht ik zo.

Hallo?

Goedemiddag, u spreekt met zuster Bernard van het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Spreek ik met de vader van Teun?

Jazeker.

Hallo, ik bel u even om u het volgende mede te delen; Uw zoon Teun staat voor morgenochtend op de lijst om operatief behandeld te worden. Dit kan helaas niet doorgaan. Er is een spoedoperatie tussendoor gekomen.

Pardon? U zegt?

De operatie van uw zoon kan helaas niet doorgaan.

Niet doorgaan? Dat heb ik goed verstaan?

Dat klopt, er is een spoedoperatie tussendoor gekomen.

Ah, dan is er dus niets mis met mijn gehoor. En u heeft wel in de gaten met wie u spreekt?

Jazeker meneer.

Dan begrijpt u natuurlijk als geen ander dat ik totaal geen boodschap aan een tussendoor gekomen spoedoperatie heb en dat ik morgenochtend gewoon met mijn zoon bij u op de stoep zal staan.

Ik begrijp uw teleurstelling maar we kunnen uw zoon morgenochtend helaas niet helpen.

En mag ik vragen wat die spoedoperatie dan wel niet inhoudt?

Het gaat om een pasgeboren kindje met inwendige bloedingen dat direct geholpen moet worden.

Dat bedoel ik. Daar heb ik dus totaal geen boodschap aan. Lekker boeiend zeg! Inwendige bloedingen pffffffffff. Bloed hoort inwendig te zijn. Duhuu. U heeft geen idee wat ik allemaal heb moeten regelen. Ik heb vrij moeten nemen. Ik heb een logeeradres voor m’n oudste zoon moeten regelen. Ik heb Teun 2 weken met een kussen over z’n gezicht in slaap moeten laten vallen zodat hij kan wennen aan de narcose. We hebben het wèl over de ingegroeide teennagel van m’n zoontje ja! U zorgt er maar voor dat het bloedende kindje op een andere manier geholpen wordt, ik kom morgenochtend met m’n zoontje naar uw ziekenhuis! Kom op zeg, u spreekt niet met de eerste de beste Jan Doedel.

 ………………………….

Meneer, nu moet u eens even goed naar me luisteren. U wacht netjes een volgende afspraakbrief af, we kunnen uw zoon eventueel voor dinsdag op de lijst zetten en u houdt verder uw grote smoel dicht. Is dat duidelijk? U wilt toch niet binnenkort wakker worden met een afgehaakt paardenhoofd naast u. Of wel?

 ……………………………

 Ehm……. Ja……..ja hoor mevrouw. Sorry.

Zou het ook op een vrijdag kunnen? Als het niet teveel gevraagd is?

Dat zullen we maandag in het chirurgenoverleg af moeten wachten.

Okee, dank u wel mevrouw. Hartstikke bedankt voor uw begrip. Fijne dag nog.

Dag meneer.

De operatie is nooit doorgegaan, Wij Slinkies herstellen zelf wel!

We 5 jaar geled’en!

5 thoughts on “5 jaar geleden

  1. readmarga schreef:

    Wel fijn dat ze op tijd klaar was met het paardenhoofd haken. Zou zo zonde zijn als zij al die moeite doet en jij denkt: whut? Wat is dit voor onaf gehaakt paardenhoofd. Is het effect ook ver te zoeken….

    En ze leefden nog lang en gelukkig

    The end ♡

    Like

  2. Rob Alberts schreef:

    Paardenhoofd?
    Ik lees nu dat er vooral varkenskoppen rondslingeren.

    Maar hoe is dat nu met die teen afgelopen …..

    Nieuwsgierige groet,

    Like

Geef een reactie

