Baalmoment

DenkerWat ik heb opgestoken van de cognitieve therapie is dat ik flink ben gaan nadenken (En vooral praten! Dat is al heel wat voor mij!) over de baalmomenten in mijn leven. Ja, ik noem het baalmomenten. Trauma’s vind ik zo zwaar klinken.
Vanmiddag deed ik weer een wandelingetje en ik kwam voorbij nòg een baalmomentje van me. Eentje die ik nog niet had opgesomd. Weliswaar een kleintje maar ik besefte me dat ik er toen wel verschrikkelijk van baalde.

Voormaligje en ik stonden ingeschreven voor een woning in ons huidige deurp. We wilden er dolgraag naartoe verhuizen. Bijna wekelijks reageerden we en telkens kwamen we dichterbij. Een rijtjeswoning in de nieuwbouwwijk werd op een gegeven moment aangeboden. “Wow, een splinternieuw huis!”, dacht ik. We reageerden en al gauw kregen we bericht dat we als 2e op de wachtlijst stonden. De lui die als eerste een ja of nee konden uitbrengen hadden tot die vrijdag 16.15 uur de tijd om de knoop door te hakken. Ongeduldig als ik kan zijn belde ik die vrijdag om 16 uur naar de woningstichting. Er was nog geen reactie van de 1e plek maar “ze hebben nog tot 16.15 uur”. In gedachten richtte ik ons nieuwe huis al in.
Klokslag 16.16 uur belde ik weer naar de woningstichting. In gesprek. Om 5 voor half 5 kreeg ik ze te pakken. En? En ?
……………………………………
Ze hadden om 16.10 uur gebeld en aangegeven dat ze het huis namen.
^@#$$^%$%^%$&&^*%&$** en ik mikte de telefoon in de hoek.

Enkele weken later kregen we alsnog een woning in ons zo geliefde deurp en na een flinke verbouwing heb ik daar best prettig gewoond. Maar mèn, wat had ik graag in dat nieuwbouwhuis willen wonen.

We baalmoment’en!

One thought on “Baalmoment

  1. Dhyan schreef:

    Ja, dat klopt wel, heel teleurstellend maar niet echt een trauma te noemen wanneer dat geen consequenties heeft op je leven.

    Like

Geef een reactie

