Ontvrienden

OntvriendenSapperdeflap zeg! Ik heb me daar toch sterk de indruk dat ik Facebook helemaal verkeerd gebruik. Nu moet ik zeggen dat ik dat medium niet zo heul erg veul gebruik, ja, ik zet er wel eens een lolletje op of foto’s en filmpjes van mijn jongens, maar in principe gebruik ik mijn Facebook om mijn weblogpagina in de lucht te houden. Want op de één of andere manier kan je geen Facebookpagina hebben zonder een persoonlijk account? (mocht dit wèl kunnen, graag een mail).
Maar goed, ik heb dus sterk het idee dat ik het verkeerd gebruik. Ik heb op dit moment 26 ‘vrienden’ en dat heb ik op moeten zoeken. En met zoeken bedoel ik meerdere handelingen uitvoeren. Ik vind dat een gedoe. Deze 26 vrienden ken ik allemaal persoonlijk (behalve 1 maar haar ‘ken’ ik al 100 jaar – hoi Es!) en dat is voor mij een voorwaarde om iemand toe te laten op mijn persoonlijke Facebook.

Mocht iemand van die 26 vrienden mij ontvrienden, zou ik het waarschijnlijk niet eens merken. Ik zou dat ook prima vinden trouwens. Net als het mij vrij staat iemand te ontvrienden wegens niet boeiend, teveel like and share troep of melden waar ze elk moment van de dag zijn. Het is een vrij land immers.
En toch zijn er mensen (ik ken ze ècht!) die het ontvrienden heel scherp in de gaten hebben. En daar ook naar handelen! Van netjes vragen waarom ik ze ontvriend heb tot compleet negeren. 😳😄
Hoe doen ze dat toch? Waar kun je zo gauw zien wie je ontvriend heeft? Leg dat asjeblieft even uit aan een vent die niet altijd op internet leeft. Ik ben oprecht benieuwd.

We ontvriend’ en!

5 thoughts on “Ontvrienden

  1. Rob Alberts schreef:

    Feestboeken die ik al langer niet meer.
    Maar om nu te zeggen dat ik geen vrienden meer heb?

    Kan ik gewoon zonder Feestboek jouw blog blijven lezen?

    Vrolijke groet,

    Like

  2. Dhyan schreef:

    Geen idee ik heb en moet geen faceboek.

    Like

  3. Fien. schreef:

    Ik heb geen Facebook, ook geen weblog trouwens.
    Ook ken ik je niet persoonlijk, maar ik volg je al jaren.
    En ik bewonder je hoe je na je scheiding voor je jongens een liefdevolle vader bent gebleven.
    Heeft iemand je dat wel eens verteld?
    Ik wens je voor 2016 alle goeds en stiekem een heule lieve vrouw. Zo eentje waar je onvoorwaardelijk van op aan kunt. Ik gun het je zo.
    Groet, Fien.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

