Raadsel

  
Heb ik me daar sinds zaterdag even met een raadsel te maken zeg! Ik heb een vliegprobleem. Ja, ècht! Ik zal het duiden.

Ik zat zaterdagmiddag heerlijk te….. oh wacht, ik zat zaterdagmiddag op het toilet en ik had de deur op een flinke kier staan. Want ben toch alleen, toch? Plots zag ik 2 zwarte stippen op de binnenkant van de wcdeur. Huh? dacht ik. Direct gevolgd door mijn achterdochtige black ops gedachtengang; ik word afgeluisterd…………. Ik kleide in stilte door, de gebruikelijke ‘hmmmpfff’s’ hield ik ook achterwege en mijn plas deed ik tegen de hals in plaats van kletterend in het wachtende water van de toiletpot. Maar bij het opstaan en fatsoeneren bleken het 2 dikke zwarte vliegen te zijn. Van die vadsige strontunits. Huh? Hoe komen die hier nou binnen? Ik snapte er de ballen van.

Ik omsingelde ze met mijn hand en een toiletpapiertje. Tegen mijn lichtsnelheidse vangtechniek konden ze niet op en ik voelde ze zoemen in mijn hand met toiletpapiertje. Ik had de indruk dat ze enigszins versuft waren en dat ze zich daarom zo eenvoudig lieten vangen. Ik haalde mijn neus op en concludeerde dat dit inderdaad de reden moet zijn geweest. Vlug sloot ik de wcdeur. Goeiendag zeg! Omdat ik in een goeie bui was gunde ik ze hun vrijheid en ik liet ze buiten los. Ze vlogen weg en als ik me niet vergis keek eentje nog even om en knikte als blijk van dank.

Zondagochtend ontdekte ik wéér (nog?) eentje. Ditmaal op het raampje in de keuken. JA HALLO!!!!! Waar komen die beesten toch vandaan? Ook deze liet ik naar buiten door het raampje te openen. En ’s middags vloog er weer eentje door m’n bloghut. Ik was er klaar mee en ging op killmission. Kom op zeg! Ik blijf POW’s vrijlaten. Als ze oorlog willen, krijgen ze oorlog. Ik legde die dag nog 2 om. Genadeloos. Maandag heb ik de hele dag gecamoufleerd in één of andere hoek gelegen. En gisteren hielpen Sam en Teun ook mee. Weg met die strontbeesten!! 

Maar waar ze nou vandaan komen is mij een volkomen raadsel. Misschien heb ik ergens een nest. Misschien zit er een dood lijk verstopt in een muur? Wie zal het zeggen?

Maar ik denk dat de doos frikandellen, die ik 13 augustus even op balkon had gelegd om de koelkast schoon te maken en hierna glad vergeten ben omdat een stuk karton eroverheen gewaaid was, er op enigerlei manier mee te maken heeft………………………….. Koekoek! Het gaat niet goed met mij.

We strontvlieg’en!

2 thoughts on “Raadsel

  1. Dhyan schreef:

    Dat denk ik ook, het zijn larven gelegd in het vlees die na enige tijd uitkomen als eendagsvliegen. Van die grote dikke zwarte, je kunt er zo een zwerm van 10 hebben.

    Like

Geef een reactie

