#zeghet

foto 3De verbindingsweg hier int deurp is 5 weken afgesloten geweest. Het zal nodig geweest zijn (?) Ik vond het niet handig. De belangrijkste verkeersader in de regio afsluiten, 5 (VIJF!) weken lang. Het kostte mij telkens minimaal 6 minuten extra rijtijd om op bijvoorbeeld de snelweg te komen.
En nu is ie klaar. Ik reed er vanochtend voor het eerst over. Oh wacht, da’s niet helemaal waar. Ik heb er vorige week zondag met m’n jongens stiekem overheen gereden. Of eigenlijk gescheurd.
“Kan je zo’n pilon omver rijden, papa?” Tuurlijk kan papa dat…………….. Schade, een kleine 37.539 Euro.
Dus………..

Vanochtend fietste ik over het biljartlaken. Want dat is het, eerlijk is eerlijk. Houd ik wel van, strak aangelegde wegen met duidelijke belijning enzo. Maar, je voelt ‘m al aankomen, natuurlijk heb ik iets te zeiken. Is zeikert niet mijn allereerste middle name immers?
Wat is het geval? Ze hebben de rijbaan versmald en de fietspaden verbreed. En wel zo dat drie fietsers met gemak naast elkaar kunnen fietsen. En dat aan beide kanten van de weg. En dit alles in het kader van ‘veiligheid voor de fietsers’.
MAAR HALLOOOOOOOO, meneer de wegenbouwert!!!!! Ben ik weer eens de enige die het ziet? Hiermee bereik je juist het tegenovergestelde. Fietsers (scholieren) gaan juist gedrieën naast elkaar fietsen. Kinderen (MIJN kinderen!) slingeren nogal eens. En er is altijd wel één lamlul in een auto die tijdens de drukke spits even een dotje gas geeft en een stukkie fietspad meeneemt. Want elkaar netjes passeren is er niet bij. En dan vergeet ik bijna nog te zeggen dat hier ook vrachtwagens en tractors (deurp hè?) rijden.
Nee, het is wachten tot er een fietser aangereden wordt. Dat een fietser doodgereden wordt. Of, nog erger, dat ik iemand met grof geweld uit z’n auto trek. En dan gaat in het voorjaar de weg wèèr vijf weken dicht om de boel aan te passen zeker?
Zucht. Luisterden maar wat meer mensen naar mij.

Maar hé, het is niet allemaal treurnis, droefheid en gezeik in mijn leven. Teun is vandaag exact 1900 dagen oud. Ik vind dat iets om te vieren. Proost!

Oja, de titel van dees anekdoot? Dat is om lezers te trekken. Is een trucje van schrijvers. 😉

We #zeghet’ en!

2 thoughts on “#zeghet

  1. Dhyan schreef:

    Heb je door al die omleidingen wellicht geen tijd meer om nog te schrijven. Ik maak de gang naar hier telkens voor niks.

    Like

  2. Rob Alberts schreef:

    1900 dagen, van harte proficiat.

    Feliciterende groet,

    Like

Geef een reactie

