Bijzondere dag

12087382_1047457338621143_1877406366_nZaterdag was een bijzondere dag. We bezochten Dolfinarium. Dat lag al sinds de vakantie in de planning toen Sam onderweg een vrachtwagen van Dolfinarium zag rijden. “Gaan we daar een keer heen?” Ik beloofde het.
Dolfinarium, ik ben daar ooit wel geweest maar dat was ergens rond 1834. Het enige wat ik me ervan herinner is dat er orka’s zijn. Dat vertelde ik de jongens ook onderweg naar Harderwijk. Sterker nog, ik maakte er een spannend verhaal van. Die jongens zijn wel 8 meter lang en kunnen in één hap een zeehond opeten. Oh, eigenlijk is daar niets spannends aan, het is de harde werkelijkheid, bedenk ik me nu.
Het was frisjes, er stond een koud windje bij binnenkomst. De eerste dieren die we tegenkwamen waren zeeleeuwen (of zoals Teun ze noemt zeelullen). Machtige beesten! Vooral de baas van het stel. Goeiendag, wat een kolos! Ze boerden er lustig op los. En dan moet je die boeren zien als ik die na een paar slokken bier mijn keel openzet. Alleen dan 160 decibel harder. We hadden lol.
De jongens ontdekten een speeltuin met bootjes, tijd voor koffie en gevulde koeken.
De dolfijnenshow binnen in de koepel was geweldig. Sjonge, wat zijn dat mooie beesten. En wat zijn ze sterk! Ze gooiden een volwassen vent enkele meters uit het water! Ik vond dat prachtig. De jongens vonden vanzelfsprekend de bommetjes tha bomb. Sam en ik waren het unaniem eens dat vanaf nu haaien stom zijn omdat ze dolfijnen eten.
We ontdekten dat van de orka’s geen spoor meer te vinden was, de laatste is in 2011 naar Tenerife geëmigreerd. En geef ‘m eens ongelijk. Wel jammer. Ook haaien, blauwe vinvissen en octopussen waren niet aanwezig bij Dolfinarium. Wellicht dat ik wat beter m’n huiswerk moet doen voor ik de jongens iets vertel. Hmmm, opvoedkundig aandachtspuntje.

Maar wat maakte deze dag nou zo bijzonder, hoor ik je afvragen?
Nou, lieve lezer, ik bracht deze dag door met mijn jongens èn mijn voormalig schoonouders! Ja, je leest het goed. Dat kan bij ons gewoon. Wij doen niet zo moeilijk. We hebben een geschiedenis van bijna 15 jaar samen en 4 jaar solo en wij zien geen reden waarom het contact anders moet zijn omdat ik nou eenmaal de ‘ex’ ben.
Meer gescheiden luitjes zouden eens een voorbeeld aan ons moeten nemen. Helemaal als er kinderen in het spel zijn. Houd eens op met ruzie maken! Zet je ego aan de kant! Maak het elkaar niet zo moeilijk! Dat zeg ik!
Cursusmateriaal is trouwens, tegen een redelijke vergoeding, op te vragen via email.

Opa en oma, hartstikke bedankt voor een ontzettend leuke, gezellige en bijzondere dag!
We vonden het dolfijn.

8 thoughts on “Bijzondere dag

  1. Mack schreef:

    We waren er vorige maand. Ik vond beesten op de weegschaal het leukst.

    Like

  2. Oma Joke schreef:

    Wij vonden het ook super leuk en vinden jou de ideale ex-schoonzoon. Zijn trots op je!

    Groetjes van je ideale ex-schoonouders.

    Liked by 1 persoon

  3. Dhyan schreef:

    Hij is naar Auschwitz geweest, ik denk dat je je leven dan pas begint te waarderen.

    Like

Geef een reactie

