Crimineel

eight_col_xlarge_DSC00391Ken je deze gast? Dit sujet? Deze lillekert? Dit is Philip Rudzevecuis. Een Australische crimineel. Een lowlife. Je kunt het aan zijn porem wel zien. Heb je niets aan, zo eentje. Opsluiten, wegwezen en nooit weer naar omkijken. Dit soort lui zijn hulpeloos verloren. Daar moeten we geen energie in steken. Daar moeten we geen geld in stoppen. Daar zijn we beter af zonder dat dit soort figuren ademhalen.

MAAR HO HO! WACHT EENS EVEN! STOP DE PERS! HOUD JE PAARDEN!
Als we de vooroordelen even weglaten, wie zien we daar dan? Phil Rudd! De übercoolste drummer evah en mijn ultieme drumvoorbeeld. Ja lieve lezer, dit is de man die verantwoordelijk is (nou ja, een flink gedeelte dan) voor de sound van de beste nog levende rockband (nou ja, één van dan. Metallica doet ook aardig mee.) ter wereld; AC/DC.
Phil is een rechttoe rechtaan drummer. Geen moeilijke solo’s, niet 4 miljoen keer op de snare meppen en maar hopen dat je in het ritme blijft. Nee, gewoon padoem padoem tssjj – padoem padoem tssjj. Zoals het hoort, zou ik bijna zeggen. En dan heeft hij de snare ietsjes verzwaard waardoor je het typische rauwe AC/DC-geluid krijgt. (Nick Mason is trouwens ook zo’n relaxte drummer, maar dat terzijde.)
Deze ‘crimineel’ zorgt er telkens voor dat als Back in black (beste intro evah!) in mijn auto voorbij komt, ik volledig losga. Dat ik dik 4 minuten met m’n knieën stuur en dat ik het dashboard, het raam, de versnellingspook en de bijrijdersstoel gebruik om op te drummen.
Oh, wacht ‘s. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik zo af en toe iemand op de motorkap heb liggen. Hmmm, aandachtspuntje.

Ik heb vroeger een blauwe maandag (maar het kan ook een donderdag zijn geweest hoor, pin me daar niet op vast.) een drumlesje gehad. Spijt van dat ik het niet doorgezet heb. Als ik dan al een muzikant moet zijn, dan een drummer (of een zanger, ik schijn de karaokekoning te zijn). De drummer is toch het middelpunt van een band. Tenminste, ik heb nog nooit een drumstel links in de coulissen zien staan. En de drummer is hoofdverantwoordelijk voor het ritme. En als er iemand graag in het middelpunt staat en óók nog gevoel voor ritme heeft………………….Kijk maar eens in het woordenboek bij ‘staat graag in middelpunt en heeft ritme’. Je ziet mijn foto daar staan.
Dus.

Tegenwoordig drum ik alleen nog in de auto en thuis. Ik leg dan strategisch kussens om me heen op de bank en op tafel en dan ga ik lekker een potje drummen. Ziet er verschrikkelijk debiel uit maar hé, niemand kan mij zien. En trouwens, ik geef er toch nul fucks om. Het is een beetje mijn hobby. Ik had ook trompettist kunnen zijn maar hoe debiel denk je dat een beetje blazen op een kussen er uitziet?

Phil Rudd. De man werd verdacht van het inhuren van een huurmoordenaar. Tsssss. En er is bij hem een grammetje of wat Marihuana gevonden. HAHAHAHA. Houtensop man! Gaas boeven vangen!
Laat Phil lekker met rust. Laat hem gewoon doen waar hij goed in is, kontschoppend drummen!

Oh, lees net dat hij uit AC/DC is gezet.
Iemand een idee waar ik mijn sollicitatiebrief naartoe moet sturen?

Geef een reactie

