Politiefeestje

IMG_2127Vanaf deze maand heb ik (hebben we, voormaligje en ik) 2 te organiseren kinderfeestjes per jaar. Teun wordt binnenkort 5 en bij 5 mag je een kinderfeestje geven. Dat zijn de regels hiero.
Ik vind dat dolletjes! *doet een huppeltje met de knuistjes in de lucht* Dingen organiseren, is dat niet helemaal mijn ding?
Hij wil een politiefeest. Dat had hij aangegeven na het vorige kinderfeestje. Of eigenlijk een geheime politiefeest. Want geheime polities zijn veul cooler, jeweettog? Nou, dan krijgt hij een politiefeestje, ik ben niet zo moeilijk. Ik ben derhalve al even met de voorbereidingen bezig en het loopt gesmeerd, kan ik melden. As I typ heb ik al flink wat politiemateriaal op de kop weten te tikken. Denk zum bleistift aan politiepennen, politiekladblokken, politiepetten, politievlaggen, handboeien, 37 kilo pepperspray, 18 wapenstokken, een stuk of wat Walthers (zal ze ff tellen, voor de zekerheid), 14 van die snelwegVolvo’s, 12 undercoverauto’s en 118 flitsapparaten.
Maar daarmee ben je er nog niet. Je kunt een aap wel een ring in z’n oor stoppen………..oh wacht, dat slaat nergens op. Met alleen aankleding kan je kinderen natuurlijk niet afschepen. Er moet ook inhoud zijn. Nu is voormaligje bijna net zo creatief als ik dus met de spelletjes zit het wel (Brom)snor (Hahahaha, die vind ik zelf leuk!). Maar mochten er toch nog hiaten in het feestje zitten, kunnen we altijd nog het immer spannende waterboardentje, het immer bloedstollende kogelregen ontwijkentje of het immer meeslepende nekklem leggentje spelen.

Maar zelfs dan ben je er nog niet. Mijn wereldberoemde speurtocht mag natuurlijk niet ontbreken!! Hèt moment voor de buitenactiviteit en het geeft voormaligje even de kans om het politievreten (donuts ofzo) klaar te maken. Eens kijken, wat heb ik deze keer weer verzonnen? Het draait allemaal om een gouden pistool. En omdat het kinderen van 5 jaar betreft, heb ik het wat kinderachtig gehouden.
Commissaris Dikmans (dat ben ik. Ik ga met een dikke snor en een kussen onder m’n overhemd. Is toch lachen man!) heeft zijn 10 beste geheim agenten van de wereld – Bauer (Teun), Bond (Sam), Bourne (vriendje), Hunt (vriendje), Crockett (vriendje), Columbo (vriendje), Derrick (vriendje), Clouseau (vriendje), Shaft (vriendje) en Gadget (vriendje) – bijeengeroepen. Er zijn namelijk 2 boeven – Domme Dirk en Bange Poeperd – een week eerder gearresteerd en in de gevangenis gegooid. Ze worden verdacht van het stelen van 177 bezems. Hiermee wilden ze iemand de pan mee uitvegen. Hun baas, Slimme Simon, is enkele dagen later binnengebracht. Hij wordt gezien als het brein achter de misdaad. Maar sinds zijn binnenkomst lacht Slimme Simon alleen maar. Hardop. HAHAHAHAHAHA. De politie staat voor een raadsel.
Tot gisteren! Toen slipten Domme Dirk en Bange Poeperd hun tong bij de verhoring. Eindelijk braken ze. Het had een kleine week op de raarste tijden wakker maken, het complete repertoire van One direction op vol volume, het afknippen van 4 kleine tenen en onnoemelijk veel stroomstoten op natte, naakte lijven geduurd maar ze knakten. Het schijnt dat Slimme Simon vlak voor zijn arrestatie een gouden pistool ergens heeft verstopt. Met dit gouden pistool is hij in staat de zon stuk te schieten opdat het voor altijd donker wordt en dat hij en zijn bende dan bij mensen in kunnen breken omdat zij dan toch liggen slapen. En omdat op bezemstelen maar een hele lichte straf staat en ze dus binnenkort weer op straat staan, kan Slimme Simon niet stoppen met lachen.
WOW, wàt een doordacht plan!!!!
Het is aan de geheim agenten om te achterhalen waar het gouden pistool ligt. En dat allemaal onder de bezielende leiding van commissaris Dikmans.
Nou nou lezer, als dat maar goed komt!!!!

Zo! En dan ga ik nu even een klasje ‘Method acting’ volgen.

We politiefeesten!

4 thoughts on “Politiefeestje

  1. Contramin3 schreef:

    Hij is vijf hè schat….. Je gaat helemaal en compleet los, maar de beste man is 5! *die zelf ook los zou gaan*

    Like

  2. readmarga schreef:

    Schrijf een boek man!

    (DIt wordt een topfeest. Kan ik je inhuren?)

    Liked by 1 persoon

  3. […] een kinderfeestje aan. Mijn vaste groupies weten het inmiddels. Na Opperhoofd Uku Atchawa en Commissaris Dikmans zal ik voor de derde keer in de huid kruipen van een typetje om het verjaardagsfeestje van mijn […]

    Like

Geef een reactie

