Nah, also also also

Duitse muziekKom op zeg! Het is nu 70 jaar geleden hoor. ZEVENTIG! Jij was nog niet eens geboren. Ik vind het tijd worden om ze toe te laten. Ja, ik weet het, vergeven maar nooit vergeten. Maar asjeblieft mensen, laten we nu verstandig zijn en gewoon over onze harde strijken. Ze doen tenslotte hun uiterste best.
Duitse muziek heb ik het over hè? Duitstalige muziek om genau te zijn. Jáááááárenlang door de wereld en ook door mij in de ban gedaan maar das war einmal. Las uns vooruit kucken.
Ik ga bij dezen een lans voor ze breken. Want er zitten toch ook wel pareltjes tussen hoor en ben ik niet dè uitgelezen man om jullie, muzieknono’s, deze pareltjes voor zu schutzelen?
Ik noem zum bleistift een Udo Jurgens die kortgeleden is gestopt met ademhalen. Griechischer wein, schitterend nummer! Oh, lees net dat hij een Oostenrijker was. Nou, fuk hem dan! Weet je wie ook een in Duitsland succesvolle Oostenrijker was?
Rex Gildo dan met z’n Fiësta Mexicana (hossa hossa), MOOI!! De beste man is in 1999 met een GIL DOor (Ha! Von woordspelinghausen!) het raam van z’n appartement gekukeld.
Maar er zijn meer. Roy Black …………………… oh, ook al dood. Jeanny van Falco is ook al zo’n knijter. Dood. Kopte een boom op de Dominicaanse Republiek. Ook een Oostenrijker trouwens.

Zeg Heinz, haben sie auch nog lebendige sänger oder was??
Peter Maffay met Du. Roland Kaiser met Santa Maria. Nena met 99 luftballons. Peter Schilling met Major Tom. En de uitvinders van de synthesizermuziek, Kraftwerk. Hun ‘Autobahn’ duurt 22 minuten en is briljant. Vooral voor die tijd.
Zo kan ik nog wel even door gaan maar hé, zoek het even lekker zelf uit! Blijf niet bezig.
Maar het allerbeste Duitstalige nummer komt van BAP; Kristallnaach. Die hoort iedereen in zijn collectie te hebben.
Dus lieve lezer, ik zou zeggen; slinger dat YouTube en Rocket aan en download die ding.
En zo niet, dan kannst du mich die puckel hinunten rutschen.

Hier! Nog zo’n diamantje. Schitterend nummer, prachtige tekst, fantastisch onderwerp.

One thought on “Nah, also also also

  1. Mack schreef:

    Godsamme man, dan heb ik nog liever dat ze weer met tanks binnenvallen dan naar deze gehoorschade te luisteren.

    Like

Geef een reactie

