Baywatch

IMG_4423Zo af en toe ben ik net een mens. Vannacht was zo’n moment. Ik schrok badend in het zweet wakker. Ik had gedroomd. Of eigenlijk genachtmerried. Want waarom zou ik anders wakker schrikken?
Ik ben zondag met m’n jongens op verkenningstocht geweest. Naar ons vakantieadres van aanstaande zomer. Ik doe dat vaker want ik vind dat handig. Voorkennis om niet voor verrassingen te komen staan, moei importante! En, oja, ik ben een control freak.
Zo ontdekten we dat we een huisje aan het water hebben. GE-WEL-DIG!! Zo vanuit m’n slaapkamerraam een duik nemen, ik ❤️ dat. Maar ook hebben we de snelste route naar de speeltuin, de ijscokraam, de snackbar en de bar in onze hoofden opgenomen. Laat maar komen, die vakantie!!

Maar ik schrok vannacht dus badend in het zweet wakker.
Het is 2 jaar geleden dat we met vrienden naar een eilandje in het Veluwemeer voeren. Daar aangekomen zetelden we ons aan een klein strandje en de kinds konden zich uitleven in het ondiepe water. Tenminste, de eerste 3 meter waren redelijk ondiep, daarna werd het al gauw een stuk dieper. De twee oudsten, pas op zwemles, vermaakten zich in het water, de twee jongsten hielden het bij kliederen met het natte zand. Wij, ouders, genoten van het brandende zonnetje. Nu en dan namen we een duik ter verkoeling. Het was een mooie middag.
De twee oudsten werden wat enthousiaster en dus wilder en renden vanaf het strand het water in en namen een ‘duik’. Lachen, gieren en brullen. Ondertussen was Teun (mijn jongste voor de nono’s hier. Toen een jaar of 2,5) ongemerkt iets verder het water in gegaan en speelde nog steeds met het zand. Door de golfslag van de wilde oudsten kwam het water tot de hals van Teun. En alsof ik het wist, bij de volgende duik van de 2 oudsten ging Teun kopje onder. Ik was al gaan staan en terwijl de oudsten de aanloop namen, Baywatchte ik richting Teun. Een fractie nadat hij kopje onder ging viste ik ‘m uit het water. Hij huilde niet, hij stond strak van schrik.

Vannacht nachtmerriede ik dat die fractie een seconde of 47 was omdat ik te druk was met m’n telefoon voor m’n neus. Of dat ik een verhaal in de Playboy zat te lezen. Of dat ik te zonnebaaddutten lag. Of……………………
Ik werd vannacht badend in het zweet wakker.

Of misschien kwam het toch gewoon door die twee dekbedden waaronder ik lag?
Koud nog hè, ’s nachts?

One thought on “Baywatch

  1. daantje schreef:

    Beetje jammer van die foto die erbij staat 😝

    Like

Geef een reactie

