Wii

 

 

WiiIk heb gisteravond geWii’d. Of ge-Wiid. Of geWii-d. Whatever. Verzin ’s een normale naam man! Rare Japs. Ennieweetjes, ik vind het dus zuigen.
We begonnen met een dansprogramma. En voor iemand met Surinaamse wortels is dat natuurlijk een eitje (eetje op z’n Surinaams). ‘Apache’ van de Sugar hill gang hadden ze voor mij bedacht want moderne shit. Hahaha, dat wordt lachen, hoorde ik ze nog zeggen.
Maar waar ze dus geen rekening mee hadden gehouden was mijn onfeilbare ritmegevoel, mijn flukse voetenwerk alsmede mijn (nog steeds) uiterst flexibele prachtlijf. Pfff, leer mij even dansen zeg!

Daarna kwamen de onvermijdelijke spelletjes. Met een soort weegschaal. Nu wil ik als senior van de vriendengroep natuurlijk best wel met de jeugd meedoen. Hebben zij ook een leuke tijd immers. Gevolg was dat ik gemeten, gewogen, gebalanceerd en weet ik veel wat nog meer diende te worden. En ik niet alleen. Ook Wooter moest dit riedeltje ondergaan. Ken je Wooter nog? De ultieme droeftoeter die liep te mekkeren dat ik van die korte stukjes schreef.
Ik ga daar niet teveel over uitweiden. Laat ik zeggen dat hij vanaf gisteren te boek staat als Sjonnie Overgewicht.
Mijn lengte was in orde. Mijn balanceren was in orde. Mijn gewicht was in orde. Mijn haar zat goed. Kortom, mijn complete Bruto Nationaal Produkt was eigenlijk perfect. Het moment was daar om de Wii mijn leeftijd aan de hand van de gecalcureerde intel te laten bepalen.

……………………………..59 JAAR!!!……………………

Ja, laat dat maar even op je inwerken. Dat deed ik gisteravond namelijk ook. Ik telde tot 10. Maar dat bleek niet genoeg.
Ik pakte de weegschaal op en lowkickte ‘m dwars doormidden. Ik sloeg met een gerichte vuistslag de tv aan gort. En van de Wii zelf nam ik een enorme hap en spuugde het hard uit op de grond. Ik ging teleurgesteld huiswaarts.

Wat denken die Japs wel niet? Iedereen een beetje vertellen dat ik eigenlijk 15 jaar ouder ben.
Er blijft ook niks meer geheim tegenwoordig.

Geef een reactie

