Nou, dag hoor

StefanIk ben fan van het Sinterklaasjournaal. Nee, ik schrijf het verkeerd. Ik ben fan van Sinterklaas. De huidige Sinterklaas. Stefan de Walle. Man, wat een hilarische vent is dat!
Het Sinterklaasjournaal op zich vind ik, ja, hoe zal ik het zeggen? Zuigend? Tenminste, de verhaallijn. Wie heeft verzonnen dat kinderen zelf maar even kadootjes moeten uitdelen? En kan iemand die links radicale lul van een van Muiswinkel even uit z’n functie zetten? Met z’n altijd opdringende ‘ik denk zo en als jij anders denkt ben je per definitie fout’ attitude.
Hoop dat de stoomboot zinkt, met hem erop. Maar wel nadat de pakjes voor pakjesavond gered zijn natuurlijk.

Ja, ik kijk het elke avond. Ik neem het op. Naar buiten toe is dat omdat ik op de hoogte moet blijven voor m’n jongens maar stiekem ben ik een groot fan. Dat zal ik nooit openlijk toegeven natuurlijk. Kom op zeg. Ik ben een volwassen vent.
Gisteravond kwam ik thuis en het eerste wat ik deed was het Sinterklaasjournaal aan zetten. Nee, da’s niet waar. Ik schonk me eerst een fris pils in, ging er eens goed voor liggen en toen deed ik het Sinterklaasjournaal aan. Wel de chronologie aanhouden, Manus!
Ze speelden #TVOH na. De Pieten gingen één voor één zingen en Sinterklaas zat op een draaistoel. Nou ja, boeiuh. Aan het einde van de scene stond Sinterklaas op, zei dat hij een tukkie ging doen en terwijl de Pieten naar adem hapten om iets te zeggen zei Sinterklaas ‘Nou, dag hoor’ en liep stoïcijns weg. Ik slappe lachte. Geweldig hoe hij dat zegt!
En even later bij een volgende scene met Piet Lut en Dokter Piet deed hij hetzelfde nog een keer. Ik rolde van de bank. Ik heb beide scenes een paar keer terug gekeken en telkens met hetzelfde resultaat. Ik in een scheur.
Man, ik kan mezelf zo prima vermaken…………
Kan haast niet wachten tot vanavond.

Jep, ik ben fan van het Sinterklaasjournaal. Omdat ik fan ben van de huidige Sinterklaas (beter dan Bram!).
En van Dieuwertje natuurlijk. Dat wilde haar! #woestaantrekkelijk

Geef een reactie

