Manus 2.0. update 1.0

10708116_831533430213536_106486190_nJaja, ik weet het, je zit je natuurlijk al een dikke week af te vragen hoe het met de vorming van Manus 2.0 gaat. Ik vind dat logisch. Ik heb het natuurlijk niet voor niets groots aangekondigd.
Nou, ik kan daar kort en bondig over zijn. Maar ik doe er liever wat langdraderiger over. Wat heb je nou aan een anekdoot die nu al voorbij zou zijn? Dat je de link zag oppoppen, dat je er even goed voor bent gaan zitten, dat je de tissues voor eventueel tranen voor lachen danwel janken (je weet nooit wanneer ik gevoelig schrijf. Ha!) klaar hebt gelegd, dat je er iets te drinken bij hebt ingeschonken en dat je na 35 woorden weer gewoon verder met je leven kunt gaan. Nee, da’s niks. Ik maak er natuurlijk wel een verhaal van.
Nou, waar zal ik eens beginnen. Ik heb er inmiddels 4 jogsessies op zitten. In 10 dagen lijkt dat weinig maar lieve lezer, ik moet er natuurlijk wel tijd voor hebben. En da hek nie zoveul! Dat is ook de reden dat ik m’n racefiets heb weggedaan. Ik had er simpelweg de tijd niet meer voor. In mijn vorige leventje bracht voormaligje de jongens naar bed en dan kon ik even een stukkie gaan fietsen. Maar nu ik alleen woon…………………oh wacht.

Ik ben dus al 4 keer wezen rennen en, laat ik niet te overmoedig doen, er zit verbetering in. Die eerste 4oo meter haal ik nu zonder volledig kapotstuk te gaan. Die fase bereik ik inmiddels bij 479 meter. Maar het goede nieuws, of nòg goedere nieuws, is dat ik mijn herstelwandeling aanzienlijk heb verkort. Ik hoef nu niet meer met de handen achter m’n hoofd en door de neus in en door de mond uit te ademen een kilometer te wandelherstellen, ik ben nu weer in staat een jog te trekken na, nou pak ‘m beet (toe dan!), een meter of 700. Ik zie dat als superdepuper positief!!

En ik heb er lol in. Dat is ook niet onbelangrijk. Zodra ik klaar ben met dit epistel, trek ik de stoute schoenen, het kekke shirt en de trainingsbroek weer aan en ga ik weer run Forrest run!
Denk dat ik vandaag maar eens de andere kant op ga. De Shell ligt 2,5 km bij m’n penthuis vandaan. Daar kan ik even bijtanken en dan HUP! die 2,5 km weer terug.
En, oja, ik moet ook even sigaartjes halen maar dat schrijf je natuurlijk niet in een sportieve anekdoot.

Geef een reactie

