Gemist

Sam en Teun 2014Na een radiostilte van een kleine 5 weken(!) was het vandaag weer papaweekend. Donderdag 1 augustus had ik de jongens netjes afgeleverd bij hun moeder en ging ik m’n eigen weg. Ik genoot nog van een korte vakantie en ben een paar dagen later weer bruisend van enthousiasme aan het werk gegaan.
De jongens hadden toen nog 3 weken vakantie en in die tijd zag ik ze (bijna) niet. Mijn leventje draaide weer ouderwets op volle toeren, zij waren bij mama en in de laatste vakantieweek gingen ze met mama op vakantie. Het kwam mijn rust ten goede. Ik genoot van de vrijheid. Maar toch ontbrak er iets. Ik miste m’n jongens. Ik miste de drukte. Ik miste de gesprekjes. Ik miste het lachen. Ik miste de strijdjes. En zo heel soms maakte ik me zorgen. Gaat het goed met ze? Worden ze niet natgeregend? Zijn ze niet ziek? Is het niet te koud ’s nachts? Trekt mama het nog wel? Gelukkig is daar Whatsapp en hadden voormaligje en ik bijna dagelijks contact. Het stelde me gerust. (Al zal ze niet gauw aangeven dat ze mijn hulp nodig heeft).

Maandag begon ook voor hen het echte leven weer. Met Teun nu ook op school is de dinsdag voor mij een niet al te prijzig fluitje. Het komt mijn rust ten goede. En vandaag zijn de papaweekenden voor mij dan ook weer echt begonnen. Eigenlijk nog niet helemaal want Sam had vandaag eerst een kinderfeestje maar tegen 2-en waren ze dan allebei ouderwets bij mij. En ik heb er van genoten. Ze zijn in die 5 weken wèèr gegroeid in lengte maar vooral in persoonlijkheid. Ik vind dat geweldig om te zien.
Ik hoef me nergens zorgen over te maken, ze groeien goed op. Ze zijn in uitstekende handen. Het is alleen zo jammer dat ik er niet dagelijks getuige van kan zijn. En als ze bij mij zijn, zorg ik dat ze zich thuis voelen. Quality time. Ze hebben vandaag heerlijk gespeeld, gelachen, gegierd en gebruld en ze zijn zojuist lekker in slaap gevallen.

Ik heb vandaag op de bank in stilte naar ze zitten kijken.
Vandaag kwamen ze weer thuis.

2 thoughts on “Gemist

  1. Rob Alberts schreef:

    Let goed op.
    Het gaat steeds sneller.

    Vrolijke groet,

    Like

Geef een reactie

