Zorg

ZorgKan iemand (een doorgeleerde wellicht?) mij eens even in Jip en Janneke (zwart getekende poppetjes, Hema!)-taal uitleggen hoe het ooit zover gekomen is dat ik nog geen 20 jaar geleden een kleine 37 Gulden per maand betaalde voor alle medische zorg whatsoever en ik vanaf volgend jaar het 6-voudige daarvan per maand moet betalen voor veel minder medische zorg?

Ik geef grif toe dat ik van de afgelopen 20 jaar enkele flarden in mijn geheugen volledig kwijt ben, ik heb immers geleefd, dus het is alleszins mogelijk dat ik een memo gemist heb. Een memo waarop stond dat ik in een betrekkelijk korte periode financieel in al mijn lichaamholtes hard genaaid zal worden. En dan ben ik nog maar alleen!

Ik ben er klaar mee! 

Ik stel het volgende voor; Ik betaal per maand 101,25 Euro (basisverzekering) en mocht ik geen gebruik maken van enige medische zorg, wil ik de maand erop 84,60 Euro terug. Ach, weet je wat? Geef me maar 80 Euro terug. Kunnen jullie voor die 4,60 een lekkere ijsco kopen.
En komen jullie dan geld tekort? Haal het maar bij die oplichters die jullie in de tang hebben.
De pharmaceutische industrie, inderdaad.

Of keer gewoon eens geen bonus uit aan wanbestuurders.

#FUKZORGVERZEKERAARS

2 thoughts on “Zorg

  1. Rob Alberts schreef:

    Instemmende groet,

    Like

  2. Dhyan schreef:

    ik heb niet doorgeleerd, helaas.

    Like

Geef een reactie

