En nu, Messië

NedArgOok zo geweldige noten gisteravond? Man, wat ben ik blij dat dat Costa Rica eruit ligt. Met die jankcoach. Beetje lopen mekkeren over Arjen en z’n valpartijen de aanslagen op hem. Nee, met 11 man in de goal hangen is lekker sportief. Lamlul. Weet je wat ik het lolligste aan de wedstrijd vond? Weet niet of je dat hebt meegekregen maar ik heb een paar keer tijdens de wedstrijd Frank Snoeks gebeld. En toen hij opnam, heb ik weer opgehangen. En dat deed ik 2 keer. Frank werd er zelfs een beetje pissig van. Man man man, lol dat ik had! Oh jongens, ik en wat bier op……………hilarisch.

Messië dan. Oh wacht, eerst even dit. Ik hoorde Jack tegen van Geniaal zeggen dat we dit toernooi 3 verloren WK-finales kunnen wegpoetsen. JOH! Weet je wie dat al 3 weken roeptoetert? Jack? Anders lees je m’n blog even wat vaker! Ik ben een ziener. Een voetbalkenner. Ik noem mezelf wel eens gekscherend de Johan Cruyff onder de voetbalkijkers.
Messi dan. Hoe stoppen we Messi woensdag af? Die vraag zal de komende dagen wel weer met grote regelmaat gesteld worden. Nou, lieve lezer, ik zal het antwoord dan maar vast geven. Niet. We stoppen Messi niet af. Wat we gaan doen is de toevoer naar Messi afstoppen. We gaan ervoor zorgen dat Messi niet gevaarlijk aangespeeld kan worden. Dat betekent dus hoog en vroeg druk zetten.
Ik zal het ook nog even in Nijntjetaal uitleggen zodat jij het ook begrijpt. Ach nee, dat doe ik ook niet. Kom op zeg. Blijf bezig. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat we die houthakkers achterin en op het middenveld bij Argentinië niet de kans geven om Messi aan te spelen.
En als dat allemaal niet lukt, zetten we Krul gewoon op hem.
Oja, nog iets. Louis, geef die Cillissen even een flinke slap. Ben niet gediend van die reactie van hem. Sterker nog, je hebt mijn goedkeuring om hem vanaf nu ernaast te zetten. Oh, en die Depay hè? Zullen we die gewoon als invaller gebruiken? Verder zou ik zeggen, ga zo door. Ik heb Johan ook al om.

Het schijnt dat ik hiero nogal wat vrouwelijke leesters heb en ja, laten we eerlijk zijn, zij kunnen niet altijd even rationeel en analytisch naar voetbal kijken zoals ik. Dus vrouwtjes, hier volgt het scenario van de apotheose van dit Wereldkampioenschap. Doe er wat mee. En hou in godsnaam op met dat gillen steeds!!!!!!
Duitsland wint dinsdag 22.00 uur van Brazilië. Heel Brazilië in rouw en een gruwelijke hekel aan Duitsland. (Ik sluit rellen niet uit).
Woensdag 22.00 uur schakelen wij de aartsrivaal van Brazilië uit. Heel Brazilië in extase en een stevige paal van Nederland. (ik sluit rellen niet uit).
En dan volgende week zondag 21.00 uur (!!) staat heel Brazilië achter ons, spelen we in het Spanje-ge asskicked-blauw en verslaan we Duitsland met 2-0.

Tenzij we er wèèr intuinen.

4 thoughts on “En nu, Messië

  1. Dhyan schreef:

    Wat betreft dat gillen ben ik het helemaal met je eens, hou een sop.

    Like

  2. Mack schreef:

    Het is allemaal nog erger geworden. Brazilië had helemaal geen hekel aan Duitsland, maar waren juist voor ze in de hoop dat ze Argentinië uit zouden schakelen.

    Like

Geef een reactie

