Systeem

Kampioen Het wordt dus een 1-5-3-2 systeem waarmee we kampioen worden.
*Voor de vrouwtjes en wanna be mannen; dat is dus een keeper, 5 verdedigers, 3 middenvelders en 2 spitsen*
Ik kan me daar, als voormalig topcoach, wel in vinden. Sterker nog, ik zou het in deze tijd ook spelen.
(hé, lees net dat van Basten en Koeman het ook met me eens zijn! Nah zeg.)
In mijn tijd, als topcoach, had ik geen systeem. Ik zette de poppetjes op papier neer en gaf een hele summiere uitleg van de speelstijl van de tegenstander (dat is een goeie, die moet binnen 2 minuten een schop op de achillespezen hebben). Tijdens de wedstrijd coachte ik m’n elftal dan wel naar de overwinning. Ja, kom op zeg! Het was een dameselftal, die moet je niet teveel info over looplijnen en tactiek in die hoofdjes proppen.
En zo ging het ook bij onze nu al legendarische kampioenswedstrijd op 22 april 2006. We speelden tegen de nummer 2 met 4 punten voorsprong en met nog 1 wedstrijd tegen de nummer 3 voor de boeg. Bij een gelijkspel zouden we dus al kampioen zijn.
De aanwezige en volkomen gebruikelijke zenuwen bij de dames had ik professioneel weggenomen door vòòr de wedstrijd een woest erotische stripact tentoon te spreiden mijn gehele 1982-grappen repertoire in een anderhalf uur durende show op te lepelen een gezamelijk lunch in de kantine te nuttigen.
De wedstrijd liep precies zoals ik het in m’n hoofd had. Al hielp een raak afstandsschot in de 7e minuut van één van m’n sterspeelsters daar natuurlijk ook bij. Halverwege was het al 3-0, wat kon er nog mis gaan? Nou niets! We wonnen de wedstrijd met 4-1 en voor het eerst in de geschiedenis van de club was een dameselftal kampioen. Ik werd ter plekke een legende.

Dus Louis (ik weet dat je dit leest), ga zo door. Momenteel ben je de verdediging aan het samenstellen en doen die zogenaamde stagiairs voor Jan met de dikke piemol mee (“ik moet me nu bewijzen voor de trainer” – Nee kneus, je bent opvulling!) en ik heb er alle vertrouwen in. Maak die 5 jongens maar duidelijk dat ze 7 wedstrijden volledig in dienst van Wesley – Daley – Rafael – Robin en Arjen moeten gaan spelen.
En mocht je nog vragen hebben over wat te doen vòòr een wedstrijd, je kunt me altijd bellen.

Voor de vorm zal ik hier nog even een prognose opnoteren van het verloop van het kampioenschap.

SPANJE – NEDERLAND : 1-3
AUSTRALIË – NEDERLAND : 0-4
NEDERLAND (B-elftal) – CHILI : 2-2
NEDERLAND – MEXICO : 3-0
NEDERLAND – ITALIË : 2-1
NEDERLAND – ARGENTINIË :  2-0
DUITSLAND – NEDERLAND : 2-3

Geef een reactie

