Missie aller missies

De slag om Snits, de loopgravenstrijd in Libanon, de mosterdgasaanvallen in Irak, de staatsgrepen in Egypte en Libië, de Playmobielpolitietraining in Kunduz en de black opps opps in Syrië van afgelopen maand. Allemaal been there, done that.
Maar ook de fysieke aanvallen op mijn persoontje, zoals daar zijn; een verbrijzelde, gebroken en tevens gekneusde knieschijf, inmiddels al 2 killergrieps, de moeder aller keelontstekingen en een heuse Hermania, ik heb ze met vlag en wimpers overleefd.
Dit alles heeft me gevormd tot de man die ik nu ben. Een nietsontziende, staalharde, emotieloze slechtbips.
Geen missie is me te gek. En m’n opdrachtgevers (Black Org, maar sssssssst, is topclassified!!) weten dat ze op mij aan kunnen en weten wat ze aan mij hebben. Of eigenlijk, geen missie WAS me te gek. Ik sta aan de vooravond van wellicht m’n zwaartse missie ooit. De missie aller missies.

Voormaligje is voor 5 dagen naar Rome. Heeft ze wel verdient en ik gun het haar ook van harte. Tis voor haar ook een zware tijd geweest immers.
Ze had zich helemaal en totally voorbereid. Haar complete kamer lag vol met foto’s, posters en boeken van Gianni. Toen ik zei dat het Rome was, zag ik die bekende aha!-blik weer eens een keer in haar ogen. Het leek haar ook al gek om 5 dagen op de boerderij bij de familie Romme door te moeten brengen.
Wat dus betekent dat de jongens bij mij zullen zijn. Van vrijdag tot en met dinsdagmiddag.
M’n allereerste keer dat ik zolang met ze alleen ben. Als dat geen missie aller missies is?

Is trouwens niet helemaal waar. Vrijdag is alleen zoonlief bij me. Ik neem ‘m mee naar de bedrijfsautobeurs in het pittoreske Amsterdam. Want ‘vrachtwagens vind ik het coolst, papa’.
En bij die coolste dag uit z’n leven hoort natuurlijk ook de McD als afsluiting.
Zaterdagochtend gaan we Zeun (momenteel waterpokkerig) bij omaria halen en vangt de missie echt aan. Eens zien hoe ik het er vanaf breng.
Kep al een beetje een programma in mekaar gedraaid; gevechtstechnieken, frituren voor beginners, woordgrappen verzinnen en openingszinnen oefenen.

Lieve lezer/leester, ik ben dus de komende 5 dagen uit de piktuur. Ga even m’n aandacht volledig schenken aan m’n opvolgers.

(en waarschijnlijk ben ik na dinsdag zo kapot dat ik de 2 weken erna niet te genieten ben, ik reken op je begrip).

2 thoughts on “Missie aller missies

  1. mikebas1970 schreef:

    Goed verhaal, heel veel sterkte met je missie en geniet ervan! ;))

    Like

  2. Linda de Jong schreef:

    Hoe is het nu met je??? Leef je nog??? 😉

    Like

Geef een reactie

