Loftrompet

Ik moet het even kwijt. En waar kan ik dat beter doen dan op mijn wereldvermaarde lezersblog? Niewaar?
Ik moet even den loftrompet steken over mijn auto. Mijn wagen. Mijn ami in noir temps.
Ik weet niet waar het aan ligt maar het ouwe beesie rijdt de laatste tijd als een trein in de zomermaanden.
Nu kan ik wel wat redenen bedenken, zum bleistift dat er nu alleen nog een man in rijdt. Sterker, een man die weet wat rijden is, die de kwaliteiten van de auto tot het optimale benut. De bochten op z’n scherpst, de acceleratie op z’n bruutst en de verlichting weet hij ook te vinden.
Of dattie in de gaten heeft gehad dat ik op het punt heb gestaan om ‘m in te ruilen voor een ruime gezinsauto.
Ik weet ’t niet. In elk geval kan ik melden dat m’n Peutje, met z’n 175000 op de teller, het nog prima houdt.
Zelfs met deze achterlijke temperaturen doet tie starten en lopen.

Nee, voorlopig blijft mon Peu nog wel ff, dunkt me.
Nog nooit zo’n goeie auto gehad.

(zul je zien dat ie er morgenochtend mee ophoudt. In dat geval is het een klutauto!!!)

2 thoughts on “Loftrompet

  1. Mack schreef:

    Een 306 is geen beroerde auto, qua rijeigenschappen. Voor de rest geloof ik jou. Ik had een 205, ook superrijeigenschappen, maar op cruciale momenten en met zeer strenge vorst, startte hij niet.

    Like

Geef een reactie

