Lachen

Weet je waar ik zo simpel van word? Van die piepels die alles serieus nemen. Mèn, moe word ik er van.
Kijk, af en toe iemand serieus nemen hoort er natuurlijk bij, ik ben zelfs van mening dat dit de wereld draaiende houdt. Dit is trouwens wel klemtoonwerk.
Maar wat zijn er veel lui op dees kloot die serieus zijn zeg! Waar geen grammetje hilariteit in zit. Die niets anders doen dan zich zorgen maken, die nergens de lol van inzien en allemaal een piekeraars hebben.
Terwijl de oplossing zo simpel is. Lachen!
Gewoon overal om lachen, da’s de beste remedie.
Shit op het werk? Lach erom. Financiële poep? Lachen. Ruzie? Dijenkletsen. Relatieproblemen? Biggeltranen. Ellende in de wereld? Wie geeft een poep man. Kost het minste energie en scheelt een heule boel stress.
Ik doe niet anders. Ik vind alles lachen. Ik trek gewoon een *plop*  los en ik (glim)lach me een bult. Overal om. Natuurlijk heb ik dezelfde ‘probleempjes’ als jij maar mij hoor je daar niet over. Punt. Laat mij maar lachen.
Waar ik naartoe wil met dees anekdoot? Ja, dat weet ik eigenlijk zelf niet.
Ja, wellicht dit: Maak je gewoon niet zo druk, lieve mensen.

Comedy Central dan. Ik dacht altijd dat het zo’n Jan Jaap van der Walniveau zender was maar ik moet daar op terug komen. Ze hebben best wat lachenseries. Doordeweeks tussen 19.00 en 20.00 uur zum bleistift.
Eerst “30 Rock”. Dat is een serie die werkelijk nergens over gaat. Tenminste, ik heb nog geen draad whatsoever kunnen ontdekken maar de lolligste komiek van dit moment speelt er in, Alec Baldwin. Alec Baldwin, die acteur Manus? Ja, die Alec Baldwin die al in 4596 films heeft gespeeld. Sjeesus, wat is die vent droog. Ik vond ‘m al hilarisch met z’n bijrol bij Will and Grace en nu doet hij het in in één van de hoofdrollen. En dat één van de mooiste vrouwen ter wereld ook van de partij is vind ik persoonlijk alleen maar prettig.
Hierna komt “The office”. Met die flapdrol van ‘Evan Almighty’. Wat een klutfilm was dat! Maar in deze serie is hij eigenlijk best lachen. En vooral die kneus met die bril is al goed geweest voor wat lachsalvo’s bij mij.

Dus lieve mensen, stel de recorder in op CC tussen 7 en 8, trek een *plop* los en ga ’s avonds lekker onderuit op de bank een beetje lacherig kijken naar deze series. Je zult zien dat je leven een stuk relaxter wordt.

(en vind je beide series geen flikker aan, heb je geen humor en lijkt het mij het beste dat ze je preventief uit de samenleving ruimen)

4 thoughts on “Lachen

  1. Mack schreef:

    Ah dus toch gewoon dezelfde probleempjes. Zie je nu wel! Je doet altijd net of die van jou veel erger zijn met je keelpijn waar een normaal mens van blablaablaaa.

    Like

  2. mack schreef:

    Jij bent ook erg cool. Volgens mij ben je ook zwaar overgekwalificeerd voor schildwacht.

    Like

  3. Emma schreef:

    Zonnetje in huis ben je toch…

    Like

Geef een reactie

