2e keer

Ja hoor, bingo. De 2e keer in m’n leven!!!
De eerste keer was in 1990. Weet het nog als de dag van 21 jaar geleden. We waren op oefening ergens in het Duitse Reich, of eigenlijk ZE waren op oefening, ik had weer eens een of ander excuus verzonnen om niet aan die onzin mee te hoeven doen.
Een hele week bikkelen door weer en door wind, door modder en door bossen. En door temperaturen onder 0 waar zelfs bacteriën van denken ‘du kannst mich die buckel hinunten rutschen’. Laat ik dat niet vergeten.
Dè reden voor mijn excuus. Kom op zeg, ik ga toch niet met -87 over de grond liggen rollen voor de lol?

Ter afsluiting van “de goede oefenweek” kregen we donderdagavond een BBQ aangeboden. Een batterij jonge mannen die, na 4 dagen afzien, losgelaten werden op vlees en bier. Je hebt een beeld, neem ik aan.
Bla bla, lang verhaal, niet al te interessant om te vermelden.
Vrijdag, vertrekdag. We mochten uitslapen. Of we? Ze mochten uitslapen, ik werd om 8 uur uit m’n nest gehaald.
De kapitein had voor mij de schone taak gereserveerd om de toiletten schoon te maken……………………………………………………..

(*pingpongping* noot van de redactie; heeft u zojuist gegeten of heeft u een zwakke maag, is het raadzaam niet verder te lezen. Einde bericht *pongpingpong*) 

Met een waterdicht overall, gasmasker en een brandslang is het me uiteindelijk gelukt. De kots lag werkelijk overal, op de grond, op de muren, op de deuren, in de wastafels, je kon het zo gek niet bedenken of er lag kots op. Er lagen brokken vlees van 7 à 8 cm in omtrek tussen de gele kotsplassen. De voorheen witte toiletdeuren en wasbakken waren vaal bruin met hier en daar diep geel en in menig pot zwommen strengeltjes bloed.
GATVERDAMME!! Zelden zoiets goors meegemaakt. Ik heb me er doorheen geworsteld en liet mij natuurlijk niet kenne tijdens het hoongelach van m’n broeders.

Vandaag, vlak voor zessen.
Ik zat met beide zoonlieven op de bank. Of eigenlijk, ik zat op de bank, Sam lag op de bank en Teun stond voor de bank. Gezellig te spelen, te kletsen en te lachen. Volkomen uit het niets kwakte Sam zijn maaginhoud op zijn kleren, op mijn kleren, op de bank, op de grond en op de tafel. Typisch geval van grote mannenkots, zeg maar. In een flits zette ik Teun in de box en tilde ik Sam naar de wc. We haalden de openstaande wc-deur.
Helemaal roerloos stond Sam erbij. Ik knipte zijn shirt open en deed ‘m langzaam achterlangs uit. Want als ik iets vies vind, is het wel kots in je haar.
In de douche kleedde ik ‘m uit en zette hem onder de lekkere warme stralen.
Uit gewoonte sms’te ik voormaligje dat ze op moest schieten. Teun was overstuur. Het aarme jong was natuurlijk geschrokken.
Terwijl Sam onder de douche stond en Teun in de box stond te krijsen, begon ik met de schoonmaak………………………………….
Ik heb 34 handdoeken gebruikt maar het huis glom weer als een keutel in de maneschijn.
Tegen kwart over 6 kwam voormaligje thuis, ze had mijn sms niet gezien. En als ik niks had gezegd, had ze het waarschijnlijk ook nooit geweten.

Nee joh, ik ben er helemaal klaar voor om op mezelf te gaan.

(*pingpongping*; noot van de redactie aan mezelf: Misschien is een broodje shoarma na de speelzaal toch niet een goed idee voor zo’n klein ventje. Einde bericht. *pongpingpong*)

2 thoughts on “2e keer

  1. Eva schreef:

    Wat is dat toch met die koters en hun gekots? Waarom doen ze dat niet gewoon op de plee?!?

    Like

  2. von Bloghausen schreef:

    Update: Ook ik heb vannacht m’n onderrug naar de klote geholpen met kotsen.

    Like

Geef een reactie

