Symfonie

  Ik ben inmiddels bij de lange versies aangekomen. Long versions, zoals we het in de muziekbisnis noemen. Alles boven de 8 minuten is een long version.
Ik heb ergens halverwege april m’n Ipod aangezet bij de korties, short versions in de muziekbisnis. Nummers van een paar seconden tot 1.30. Dat zijn short versions. En telkens deed ik er 5 seconden bij en vormde ik van die nummers een lijstje.
En nu ben ik dus aan m’n laatste lijstje begonnen.
En vanmiddag kwam ie voorbij, één van de beste nummers ooit.


En waarom is het één van de beste nummers ooit? Omdat ie niet in de top 2000 staat. Fuklijst. Denk er nog steeds sterk over om zelf een nummertje of 2000 de ether in te knallen. Mèn, wat zal ik een fans hebben.
Maar goed, ik begrijp dat niet iedereen mijn muzieksmaak heeft dus laat ik het nuanceren, het is in elk geval het beste nummer van Meatloaf.

Maar waarom is het zo’n geweldig nummer, vraag je je af?
Luister zelf maar ‘s. Oja, zet ‘m gerust rond de 4e minuut loeihard en slip in de genietstand.
Prachtig! Zo’n bombastische symfonische ejaculaat van geluid. HEERLIJK!
Ik hou d’r wel van. Nummers waarin een symfonisch orkest een prominente rol speelt. Procol Harum hep er ook eentje, Conquistador.
Mooi mooi. Als ik er aan denk, krijg ik zo’n tent in m’n broek (vrij naar Koot).

Er zullen vast veul meer zijn, moet er maar ’s een lijstje van maken.
Weet jij er wellicht nog één? Plemp ze maar hieronder.

8 thoughts on “Symfonie

  1. Eva schreef:

    De Peppers, hou je daar van?

    (vooral vanaf 5:38 wordt ie mooi)

    En ik vind dat dees er ook bij hoort:

    (of is dat te kort?)

    Verder zal ik nog even nadenken, daar ben ik nu te moe voor…

    Like

  2. Eva schreef:

    Wauw, je krijgt meteen de filmpjes erbij!

    Like

  3. von Bloghausen schreef:

    Maar waar is de symfonische ejaculaat dan, meiskes?

    Like

  4. Mack schreef:

    Die van Rowwen Heze vind ik stukken beter dan dat onbekende nummer van Meatloaf. Dat komt omdat die ook gelijk mooi begint en je bij Meatloaf 4 minuten moet wachten voor er iets gebeurt.

    Bloasmuziek van Gé Reinders.

    Like

Geef een reactie

