Te kwaad

Vanavond was het dan zover. Vanavond werd het me even te kwaad. Eindelijk, zouden sommige mensen zeggen.
Ik ging nog even m’n dagelijkse lees, klets -en weltrustenroutine met Sam doen en toen ging het mis. Of goed, het ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt.
We (de mannen) hadden weer eens een vruchtbare en gezellige dag gehad. Vanochtend nam ik ze mee naar het Militair Luchtvaart Museum te Soesterberg (Oooooooooh, da’s een dikke straaljager!) en vanmiddag zijn we een heul stuk wezen fietsen (met de gebruikelijke ijsco natuurlijk).
Sam was voorbeeldig. Teun ook maar dat is ie altijd. En dit verhaal gaat trouwens ook niet over hem.
Maar tegen de avond werd Sam wat irritanter en moest Teun het weer eens ontgelden.
Ik had er genoeg van. Het gezellige kletsen op bed werd een preek. Hij moet stoppen met Teun mishandelen en pesten, hij moet stoppen met “Weg Teun” zeggen en hij moet stoppen met woordjes als ‘Kut’ en ‘Stom’.
Hij wist zich niet echt een houding te geven en lachte wat. Maar met mijn serieuze porem en dito stem kreeg hij uiteindelijk wel de boodschap door. Tenminste, daar ga ik van uit.
Na de preek gingen we over tot mijn ouderwetse poep en pieshumor en lachten we wat af.
“Nou, geef papa een kus en een knuffel en dan ga je lekker slapen”, zei ik even later. Hij gaf me een dikke kus en hij sloeg z’n armpjes om m’n nek. Zoals altijd.
Even knuffelen en ik liet weer los. Maar Sam hield me stevig vast. “Je bent lief, papa”, zei hij.
En dat was het moment. Een brok nam plaats in m’n keel, m’n ogen werden vochtig.
Toen drong het tot me door dat hij binnenkort voor het ingrijpendste moment in zijn nog jonge leven staat. En misschien dat hij het onbewust ook voelt?
Ik hield me groot toen ik hem instopte. Buiten, met m’n sigaartje, rolde een traan over m’n wang. Mijn ondoordringbare emotieschild was gebroken.
Eindelijk, zouden sommige mensen zeggen.

(Nou, als dit gevoelige verhaal geen goed uitziende, ongehuwde, vermogende chicks trekt, dan weet ik het ook niet meer.)

6 thoughts on “Te kwaad

  1. Lesley schreef:

    Zelfs ik ben helemaal ontroerd.

    Gr. Lesley

    Like

  2. mack schreef:

    Leest ex-vriendinlief dit ook nog?

    Like

  3. Smitsky schreef:

    Jongen, heb met je te doen, echt wel. Wat de chicks betreft; ga eerst eens lekker een tijdje voor jezelf zorgen. Niet direct weer samen, kom op man.

    Like

  4. Linda de Jong schreef:

    Smitsky, Anus is een man (althans, wat er voor door moet gaan) dus ik geef hem een maand… En als het langer duurt dan ligt dat gewoon aan het feit dat hij niet eerder een ‘vrouwtje’ kan scoren, want mannen hebben er een handje van om het eerste ‘vrouwtje’ wat langs loopt aan de ketting te leggen. Stel je toch eens voor dat ze alleen zouden zijn! En voor zichzelf moeten zorgen!!! Dát kan natuurlijk niet!!

    Like

  5. Linda de Jong schreef:

    Maar blij dat je een huisje hebt hoor!! Dat is echt een zorg minder… Ik heb even gekeken, ziet er goed uit.

    Like

  6. Eva schreef:

    Het huisje ziet er inderdaad leuk uit. En wat wonen er daar in het oosten een hoop bomen zeg!

    Like

Geef een reactie

